משרד הבריאות מפרסם: המלצות תזונתיות לתשעת הימים

צבי טסלר No Comments on משרד הבריאות מפרסם: המלצות תזונתיות לתשעת הימים

מומלץ לבסס את הארוחות על צריכה יומית של מזונות לא מעובדים בהתאם לקשת המזון החדשה והם: ירקות ופירות, דגנים מלאים, קטניות, שמן זית, ולשלב גם מוצרי חלב עם מדבקה ירוקה וגם דגים טריים או קפואים ולא מעובדים

צילום: Yossi Aloni/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במשפחות רבות התפריט של תשעת הימים מהווה חגיגה ושמחה לילדים שמקבלים תפריט של ארוחות פרווה שכוללים ציפסים, בורקסים וכדומה. דווקא ימים אלו, מהווים הזדמנות נהדרת כדי להרגיל את הילדים לארוחות פרווה מזינות ובריאות, וכך תרוויחו כפול. גם בריאות, וגם תצליחו להפחית את האווירה החגיגית שמזונות אלו משרים על הילדים בימי האבל על חורבן בית המקדש.

מומלץ לבסס את הארוחות על צריכה יומית של מזונות לא מעובדים בהתאם לקשת המזון החדשה והם: ירקות ופירות, דגנים מלאים, קטניות, שמן זית, ולשלב גם מוצרי חלב עם מדבקה ירוקה וגם דגים טריים או קפואים ולא מעובדים.

רעיונות לארוחות פרווה מזינות ומשביעות גם במהלך כל השנה:

חמין צמחוני, פלפל ממולא באורז ועדשים, קציצות פלאפל אפויות ביתי, שעועית לבנה/חומה על מצע של אורז מלא, גרגרי חומוס מבושלים על מצע של בורגול או קינואה, קציצות עדשים אפויות, פיצה ביתית שעשויה מקמח מלא עם גבינה צהובה מופחתת שומן ורסק עגבניות ביתי, פשטידות על בסיס של ירקות וגבינות עד 5 אחוז, גולש צמחוני מפתיתי סויה עם ירקות, נתחי טופו מוקפצים בירקות.

לכל המנות להוסיף סלט ירקות או ירקות אפויים או מבושלים.

מומלץ לאמץ את הארוחות הנ"ל גם כל השנה. ארוחת פרווה מאוזנת עדיפה ובריאה יותר משניצל וקטשופ, פתיתים עם נקניקיות, קבב עם ציפס או כנפיים של עוף.



0 תגובות